إغضب

السبت، 13 أبريل 2013

رحل أحبتي

 رحل أحبتي
وبقيت غربتي
وما زال الحنين
يعاود مهجتي

كادوا أن ينسوا
وحاولت أن أقسو
على شاطئ النسيان
فؤادي لا يرسو

قد كنت لهم يوما
محبوبة أو حلما
وأنا التي طلبت
أن يبعدوا دوما

ولا يذكروا طيفي
قد كان من خوفي
أمرت فؤادي
أن يبقى متخفي

لم أعطهم أملا
والدمع قد نزلَ
فكيف من مري
أستخرج العسلَ!

قد كانوا في نظري
أغلى من الدررِ
لكني اخترتُ
أن أرضى بالقدرِ

ما عدت أثق بقلبي
ليختار لي دربي
ولا يهم أن أرضى
يكفي رضا ربي

:(

هناك 8 تعليقات:

  1. هارسم الضحكة فى عيونك

    وانسى الجرح واللى كان

    ماهو انا زى مانا

    عمرى ما انسى ايام زمان

    لما كنت ابكى فى حضنك الم

    تمسح بحبك كل الالام

    لما كنت اهرب واجرى

    على حبيب عمره ماخان

    دلوقتى تنسى وتقول ده كان ؟

    حب وعدى ومن زمان ؟

    هو الحب له تمن ؟؟

    ولا احنا اللى رخصنا الزمان ؟

    وبقينا نبكى من غير سبب

    ونقول عيب ع الزمان

    لا عمرى هانسى ولا هاقدر انسى

    حب كان كل الزمان كل الحنان كل الامان

    كل العيون اللى بتسهر لاجل ما عيونى تنام

    دلوقتى عرفت حبى ايه ؟؟

    ولا برضو زى زمان ؟؟

    zidan

    ردحذف
  2. لسه فاكر قلبى يديلك أمان

    ولا فاكر حبى يحكى ع اللى كان

    تفتكر لو مرة سيبتك

    تبكى ترجع للى كان

    وتنسى ايامنا زمان

    افتكر عمرى ما اسيبك

    حتى لو بعت الزمان

    هاشترى حبك غلاوتك

    وارسم عيونك كيان

    لسه فاكر .....وانا عمرى ما انسى

    حب عشته من زمان

    zidan

    ردحذف
  3. ما عدت أثق بقلبي
    ليختار لي دربي
    ولا يهم أن يرضى
    يكفي رضا ربي


    اصغيت له دهرا
    فأذرف من دمعى
    وها انا قد عدت
    راجيا رضى ربى
    وحده من يعنى
    فان اشتقت لهم يوما
    سأدعو خالقى دوما


    عجبونى دول اوى يا يويا فرديت عليهم
    sara :)

    ردحذف
  4. لو كنت اعلم كيف تكون الرومانسية
    لتكلمت عن مواهبك اللى مش عادية
    بس عارفنى واحدة نكدية
    مبكتبش غير فى الكآبة وكلام عنادية
    بس لاجلك هحيي المواهب الخفية
    لتحكى بصدق عن اختى الشقية
    دكتورتنا اللى فى الهستو معدية
    دحيحة وسامحنى ياربى على الكدبة دية
    نرجع خلاص نحكى عنها فى الحنية
    على ابو تريكة طبعا مش عليا :p
    بس بينى وبينك بحبها دى اغلى ما ليا :*

    sara:)

    ردحذف
  5. ههههههههههههههه جامد اووووووووووي الكلام دا يا سارة يا بنت الايه يا لذينا بجد ضحكتيني ^_^

    لتحكى بصدق عن اختى الشقية
    دكتورتنا اللى فى الهستو معدية
    دحيحة وسامحنى ياربى على الكدبة دية
    ..................................
    دي اكبر كدبة سمعتها ف حياتي ^_^ ادعيلي انتي بس دول 40 رسمة :/

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    نرجع خلاص نحكى عنها فى الحنية
    على ابو تريكة طبعا مش عليا :p
    بس بينى وبينك بحبها دى اغلى ما ليا :*
    ................................
    بينك وبين مين بقى :D لا بجد يعني الكلام دا موجه لمين ^_^
    هههههههههههههههه يااادي ابوتريكة اللي تاعب كل البشر
    وانتي كمااااان يا سرسووورة اغلى حد عنندي وارب حد ليييا وانتي عارفة يا برنسة ;)

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    وواضح ان مدونتي بقى فيها مبدعين كتاار
    فيه فولور جديد معانا اهو (zidan) منور يا استاذ زيدان

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    ونفس ذات المتابع المجهول هنقوللو شكرا ومنور يا استاذ umzug wien
    واعذريني لو كنتي بنت مانتي اللي مش موضحة :D

    منورين يا جماعة

    ردحذف
  6. مبدعين ايه بس يا عم الحاج ده انا ي أ أ

    يعنى يدوب اعرف اناااااااااااام

    تصبحى على خير

    ردحذف
  7. يامن كنت اظن انـى لن القاك

    كم تعذبت بـحثا عن دنياك

    وتألـمت شوقا لرؤياك

    هل لـى أن أحلم ؟؟

    هل لـى أن أهنأ مثل باقى البشر ؟؟

    أم سأظل كما أناأبحث عنك بين طيات القدر؟؟

    بين أهاات الشوق وفى عيون كل البشر ؟؟

    أهو أختبار؟ أم قدر؟

    zidan

    ردحذف
  8. لالالالا دانا كدا بقى هعتزل

    كتابة حضرتك جميلة والله

    بتحرجوني انا مهملة ف المدونة وطالما بتدخلوها لازم اكتب جديد :D

    حضرتك منور :)

    ردحذف

"ما يلفظ من قول إلا لديه رقيب عتيد"