إغضب

الاثنين، 3 ديسمبر 2012

رسوماتي ^_^

ملحوظة ((الضغط على الصورة لتظهر بحجمها الاصلي)

دي رسمة عصفورة دخلت بيها مسابقة تبع الدفعة وبلا فخر خسرت بس خدت مركز تاني ^_^










ودي رسمة رابونزل بتاعت كارتون تانجلد :D بحبها













ودي انا بعتبرها افضل رسوماتي دخلت بيها مسابقة في دفعتنا وخدت مركز أول :) محتاجة تركيز




ودي نفس الرسمة بعد ما كتبت عليها اسمي بخطي الوحش :D 






ودي رسمة سمكة عارفة انها غريبة شوية بس والله السمكة كان شكلها كدا 
دخلت بيها مسابقة وفزت













 دي رابونزل تاني ^_^ قلت اني بحبها :D وعلى فكرة وربنا هي عنيها مبحلقة وحولة في الكارتون والعيب مش من رسمي






هنبتدي ندخل في الصور اللي باءت بالفشل :(











دا كان مشروع محمد مرسي 
لولا انه طيب وبيقبل النقد كنت خفت انشرها يعتقلوني :D






دا حصان عادي بس كان مفروض يكون احسن من كدا






دي اكتر رسمة اتريقوا عليها 
مفروض انها نقطة مية



واكيد فيه رسومات تانية فشلت مصورتهاش اصلا منعا للاحراج ^_^

يا رب يوصلو بالسلامة بقى :D 

منتظرة الآراء :)

هناك 13 تعليقًا:

  1. انا مش مصدق ان رسمك جميل اوى كده والله .. فنانة بمعنى الكلمة ..
    طب عشان ماحططهمش كل واحد لوحدها هطضر اعلق عليهك كلهم مع بعض ..
    ..
    اول رسمة ..بتاعت العصفورين ..
    ده تحفة فنية ومااقدرش اعلق عليها غير كده ..
    بس فيه نقطة بسيطة .. وهى فيه دايرة كده فى السماء المفروض ده شمس يعنى ؟
    ..
    تانى رسمة .. بتاعت رابونزل .. اعرفها بس مكنتش اعرف اسمها ولا اعرف الكارتون نفسه XD
    وطبعا الرسمة جميلة جدا وقدرتى تحددى ملامح ليها كتير ..
    ..
    تالت رسمة ..بتاعت اليد ..
    مش فاهمها بصراحة .. ممكن عشان مش قادر اركز حاليا فيها .. بس هيا بتوحى لى برشوة او كتابة او علم .. وان فيه اشياء اهم من ذلك ..
    ..
    رابع رسمة .. بتاعت الولد ..
    هى حلوة والشعر كانه حقيقى بالظبط بجد .. برافو عليكى ..
    بس دقنة من تحت تحسى انها محتاجه تظبيط اكتر ..
    بس مين ده .. لومفيهاش رخامة يعنى XD
    ..
    خامس رسمة .. بتاعت السمكة ..
    عجبانى جدا جدا وبجد اثبتت قدرتك على الرسم ولازم تفوزى طبعا فيها .. وهحتفظ بيها عندى مع شوية صور تانى .. بعد اذنك طبعا ..
    ..
    سادس رسمة ..
    رباونزل تانى .. وده واضحة عن الاولى .. وانا عارف ان عنيها كده على فكرة وهى فى وضع تعجب او فرحة تقريبا ولاحاجة .. بس الشعر مختلف بين الاتنين ..
    ..
    السابعة ..بتاعت الدكتور مرسى ..
    بالعكس ده جميلة والله .. بس هى البدلة مش متظبطة مع الرقبة و شعر اللحية من ناحية الاستيكة مش متظبط مع الجنب التانى ..
    لكن هى جميلة بجد .. وبجد انا مش مصدق ان ممكن ترسمى بالدقة ده .. يابنتى انتى شاعرة ورسامة كبيرة والله .. :)
    ..
    الثامنة .. بتاعت الحصان ..
    برضه جميلة جدا .. بس انتى كان ممكن تظبطيها احسن من كده .. بس شكلك زهقتى او مركزتيش فيها لكنها حلوة ..
    ..
    التاسعة .. بتاعت نقظة المية ,,
    امممممم .. الحنفية اتكسرت يعنى ولا ايه XD
    هو تقريبا الظل الاسود تحت النقطة مش مبينها اوى ..
    وكانت محتاجة تظبيط من عند اول مانزلت النقطة ..
    بس المحاولة اكيد مش عيب ومش مهم يتريقوا .. اهم شىء تحاولى تانى ,, ومستنيها منك نقطة المياه ده .. فى مرة اخرى ان شاء الله ..
    ..
    بس توتل الصور .. ان بجد انتى رسامة متميزة ومشروع كبير لرسامة .. لو اهتميتى بالشعر والرسم اكتر واكتر .. اكيد هتبقى شىء مهم فى المجالات ده وانا ان شاء الله لو فيه اى شىء قدامى هبقى اقوله لكى ..
    وانا اسف لو تعبتك فى رفع الصور .. ومتشكر جدا يا ايه ومتظر منك كل جديد .. وان شاء الله هتابع المدونة تانى وانا اسف لانى مابدخلهاش بصفة مستمرة .. فى رعاية الله ..

    ردحذف
    الردود
    1. ربنا يخليييييك وانا مبسوطة ان حضرتك علقت عليهم كلهم كنت عاملة انك هتقول رأيك في التوتل علطول ^_^
      ..
      بالنسبة للعصفورين الدايرة مش شمس انا كنت ناوية ارسم قمر بس لقيت انه الرسمة هتبوظ فمكملتش خصوصا اني برسم برصاص فقط
      ..
      رابونزل:
      ربنا يخليك على رايك بجد اسعدني
      بس انصحك تشوف الفيلم دا حلو ^_^
      ..
      تالت رسمة ..بتاعت اليد ..
      حضرتك لو كبرتها وركزت فيها خصوصا اللي مكتوب عليها آلاء على جمب
      الفكرة اني رسمت ورقة فوق الورقة :D وعليها ايد بترسم ايد والايد التانية بتمسح يعني فيه واحدة ماسكة قلم وبترسم وواحدة ماسكة استيكة وبتمسح
      وبمناسبة اللي بيحصل دا الرسمة بتفكرني بالايد اللي عاوزة البلد تمشي لقدام وتحافظ على مؤسساتها المنتخبة والايد اللي عاوزة تهدم كل مؤسسة انتخبها الشعب
      ..
      رابع رسمة .. بتاعت الولد ..
      ههههههه ايوة فعلا الدقن مش مظبوطة .. هو فيه كذا حاجة غلط بس دي كانت اول مرة اعرف ارسم شعر اولادي ^_^ لو تريكة مطول شعره كنت عرفت ارسمه :D
      ..
      خامس رسمة .. بتاعت السمكة ..
      بجد عجبت حضرتك ^_^ شكراااااا كتييييييييييير ربنا يخليك .. واكيد خدها الرسومات كلها ملكك
      ..
      سادس رسمة ..
      ايوا فعلا الشعر مختلف بس انا متهيألي الشعر الاولاني كان فيه غلط الخطوط الغامقة دي مخلياه مش طبيعي وبعدين رابونزل في الطبيعي شعرها فاتح اوي
      ..
      السابعة ..بتاعت الدكتور مرسى ..
      هههههههه هم قالولي الكرافتة مش مظبوطة واسلام قاللي حرام عليكي الراجل عمل فيكي ايه عشان تعملي فيه كدا :D
      بس فعلا هي مش مظبوطة وشعر اللحية انا اصلا بعاني بجد وانا برسمه لاني مش بعرف خصوصا ان دكتور مرسي فيه شعر ابيض وشعر اسود
      بس بجد تسلم رايك فرحني النقد دا حسسني ان الرسمة حلوة او مقبولة
      ..
      الثامنة .. بتاعت الحصان ..
      ايوا انا فعلا زهقت حتى لو حضرتك لاحظت ان فيه واحدة من اللي هي تقريبا اسمها لجام مرضتش اكمل تلوينها وسبتها ^_^
      ..
      التاسعة .. بتاعت نقظة المية ,,
      ماثي هحاول تاني بس في اجازة نصف السنة بقى :)
      تسلم ربنا يخليك
      ..
      بس توتل الصور ...
      ربنا يخلييييك على فكرة بجد بجد حضرتك بتشجعني جدااااااا
      وبالنسبة للشعر دا بعض ما عندكم :)

      وبعدين بجد مفيش اسف دانا اللي بعتذر على ازعاج حضرتك وكمان حضرتك مش ملزم تدخل المدونة ومقدرة مشغولاتك واي وقت حضرتك بتدخل بتشرفني اكيد
      في حفظ الله :)

      حذف
  2. الف ثانك يو .. يعنى الحاجات ده كلها كانها ملكى ..
    بجد الف شكر .. ومن زوقك يا الاء والله ان شاء الله ننتظر الجديد بمزيد من الانتقاد XD
    فيه عندك احسن من كده لسه كتير .. بعد كده هجيب السلاح معايا XD

    ردحذف
  3. ههههههههه احتفظ بالمنديل يا استاذ طاهر ^_^

    ردحذف
  4. اولا السلام عليكم ثانيا رسمك اكتر من رائع واكتر كمانالرسومات كلها خلتنى اسرح بالذات العصفورتين الجمال دول وبالنسبال لرابونزل فالاتنيل اجمل من بعض بجد اذهلونى انا حولت ارسمها لاكن مظبتتش زى كدا والحصان عجبنى خالص على فكره هو جميل بس عايزلو ظبطه بسيطه جدا اما بالنذبل لنقطه الميه انا عندى الرسمه الاصليه وبقلك برافو عليكى هى بجد جميله جدا ومتزعليش منى الى بيتريق عليكى (بيغير منك)دى مجرد نصيحه لانى انا كمان برسم وشفت حجات كتير ومن ضنهم الحسد والعين ◘ لدرجه انى بقيت احرق رسوماتى ومبقتش اوريهم لاى حد علشان كدا بقلك لما ترسمى رسوم جميله ذى كدا اقرى عليها قران او اقرى سوره الفلق وانتى بتوريها لحد اسفه لو ازعجتك ولاكن انا بنصحك لانى جربت ده قبل كدا انا حاليا بعانى من الامور دى واحب اقلك كمان ان رسوماتك بجد جميله جدا على فكره انا رسمى مشابه لرسمك ولو كان فى عندك خصيه رفع الصور كنت بعتهملك(ممكن طلب صغير لو مفهاش مانه يعنى اعرف سنك لو مفهاش مانع انا على فكره بنت مش ولد علشان متستغربيش من سؤالى واكيد هدخل موقعك كل يوم

    ردحذف
  5. تسلمي يا حلوة الموقع نور د
    وشكرا على كل نصايحك ليا هحطها ف الاعتبار وربنا يخليكي على ذوقك انا يسعدني اشوف رسوماتك لو تقدري ترفعيهم على موقع زي العملاق مثلا :)

    وكومنتك اسعدني في حد ذاته لاني بقالي فترة مبدخلش ولما دخلت افتكرت حاجات حلوة بسببك ^_^

    وانا عندي 20 سنة
    عاوزة اتعرف عليكي يمكن نتعلم من بعض :)

    ردحذف
  6. على فكرة دي مش كل الرسومات لو عاوزة الباقي شوفي ف المدونة من فوق جمب كلمة الصفحة الرئيسية فيه تاب اسمه رسوماتي دوسي عليه

    ردحذف
  7. رسوماتك جمييييييييييييييله جدا تسلم ايديكى

    ردحذف
  8. لو عايزه تنشرى رسوماتك على نطاق وعلى قناه سبيس تووون او سبيس بور كلمينى هنا
    https://www.facebook.com/mahmoud.bahaa.5688

    ردحذف
  9. يسلمو دا من ذوقك
    انا بحب سبيس تون وسبيس باور بس هيتنشرو ازاي ؟ ^_^

    ردحذف
  10. رسمك جميل اوووووووووي يالاء وتحفة بجد

    دمتي مبدعة ياجميل

    ردحذف
  11. تسلمي يا قمر انتي أجمل

    انتي مين بقى حاسة انك خوخة ;)

    ردحذف

"ما يلفظ من قول إلا لديه رقيب عتيد"