إغضب

الجمعة، 6 مارس 2015

شئ ينادي

روحٌ ترفرف 

في ذاك المغيب 

شئٌ ينادي ..

صوتٌ لي قريب 

ما زلت أسمعه 

ما زلت أتبعه 

ما زال في قلبي 

يخطو له دبيب

**

يرمونني سهما

يَدعونه وهما 

أما أنا قلبي

يدعوه بالحلما

يبدو كـ لا شئٍ 

في ظلمة الليلِ

لـكنْ لما روحي 

تبكيهِ؟ يا ويلي

مما يرى قلبي 

قيْدٌ نما حولي

هل قيِّـدت روحي 

في ذلك الواقع؟ 

لكنه يبدو 

في مره لاذع

هل أمتطي خيلاً

يقصيني عن أرضي 

هل أرتدي درعا

يخفيني عن بعضي 

أم أسكب الدمعا 

أروي به نبضي

يا ليته يمضي 

يا ليتني أمضي !


هناك 6 تعليقات:

  1. كلماتك جميلة جد ياالاء

    ووحشتيني جدا يالؤلؤ ابقي طمنيني عليكي (مادوكا)

    ردحذف
    الردود
    1. ياااااااه يا بنتي انتي كمان وحشاني جدااا

      ومبسوطة اوي اني شفتك هنا :) نوورتي

      معلش انا بقالي مدة كبيرة مش بدخل البوابة ومقصرة معاكو

      حذف
  2. وانا اتبسطت اكتر اني اتطمنت عليكي ويارب كدة ع طول بخير وسعادة
    .....................
    وكويس انك لسة فكراني :D
    ....................
    ابقي ادخلي وطمنيني عليكي بقي :)

    ردحذف
  3. حبيبتي يا خوخة ^_^
    دانا كنت فاكرة عضويتي اتوقفت :D عيني حاضر أخلص امتحانات وهتزهقوا مني ^_^

    ردحذف
  4. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف

"ما يلفظ من قول إلا لديه رقيب عتيد"